Беше ми АДСКИ скучно. А класният ми беше страхотен, бяхме приятели от много преди 1-ви клас, та не беше заради него. Просто МРАЗЕХ седенето на чина, а часовете се точеха до безкрай... Едва при таблицата за умножение установих, че "това не го знам" и сякаш се събудих... Но се събудих в кошмар. Изпитвах ужас, че не знам... Този стрес и този ужас съпътстваха цялото ми пребиваване в училище, че и после - докато завърших бакалавърската си степен в СУ. Трябваше да минат около 7 години, време, в което срещнах хора, които имаха вродено любопитство към света и учеха щото им ХАРЕСВАШЕ да научават нови неща.. без институция, програми, оценки, дипломи... просто - се запалваха в дадена сфера и я изучаваха, защото им харесваше да го правят... Едва след като вкусих от този вид ПОЗНАНИЕ и УЧЕНЕ, страхът, стресът и ужасът от изпитите си тръгна. Изкарах магистратурата си БЕЗ тези, получени в училище "придобивки" и това беше истински страхотно прекарано време. Аз се НАСЛАЖДАВАХ да уча, а изпитите бяха забавни.
Колко жалко, че изгубих почти 15 години от живота си, преди да изляза от деформиращото менгеме на образователната система и най-накрая да си припомня, че да УЧИШ е ЗАБАВНО и УДОВЛЕТВОРЯВАЩО...
Честит първи учебен ден!
Ученици, .... ученето е за вас, а не - за училището или учителите, така че - бъдете свободни да изследвате различните, палещи любопитството ви аспекти на тоя свят, дори и това да не е в програмата на училището, министерството и т.н.
Ако гори във вас - следвайте огъня, преследвайте мечтите си... Помнете, че правилата и програмите са условни и временни, и не са цел сами по себе си. Целта е да ЗНАЕТЕ.
А това става, когато заобичате да НАУЧАВАТЕ и се научите да УЧИТЕ.
Светът е пълен с чудеса и съкровища, които да откривате!
УСПЕХ! :)
Много добра рисунка.
ОтговорИзтриванеИ аз мисля, че училището убива естественото любопиство на децата.
1.То е задължително. Никое дете не обича задължителните работи.
2.Учиш скучни работи, написани на неразбираем език.
3.При ниски оценки децата биват наказвани от родителите си. Няма значение защо си получил ниска оценка, важното е ,че си я получил.
4.В училище винаги има някой „симпатяга“,( или група от „симпатяги“ ) който ходи на училище да „властва“. Чрез психологически и физически тормоз той се е утвърдил като лидер, и авторитета му е по-голям дори от този на учителите.
5. „Симпатягата“ от точка 4 винаги измества фокуса от ученето, особено на тези, които не го признават за лидер. Следствие на това жертвите му получават по-нисък успех, и за тях следва точка 3.
6.Там винаги се напомня на децата, че са „магарета“.