Eдин ДЕСЕН блог за ДЯСНА политика :)

четвъртък, 13 декември 2012 г.

АКЦЕНТИ от КРЪГЛАТА МАСА - 2

фотограф - Иво Орешков :)

АКЦЕНТ 2 - "експертност" срещу "семейна среда" 

Докато родителите – при минусови температури бяха излезли да защитят ПРАВОТО си да бъдат до 4 годишните си деца, вместо да бъдат задължавани да ги предадат на системата на такава крехка възраст, т.нар. „народни” представители в „народното” събрание изгласуваха обвързване на получаването на детски надбавки със задължението за посещаване на ПРЕДУЧИЛИЩНА ПОДГОТОВКА, освен на училище.

С други думи – депутатите се подиграха на своя „суверен”, който мръзнейки отвън, искаше от тях едно просто нещо – да бъде чут за това да не му се нарушава изконното демократично право да избира!

Докато депутатите пък гласуваха това „ново 20”, в зала Запад се разрази истински спор между гражданските организации, представители на протеста и представителите на МОМН, които дойдоха в солидна делегация от над 20 човека и бяха окупирали почти всички микрофони, като дюдюкаха и прекъсваха участниците почти на всяка дума.

Видя се, че кусурите на закона са толкова много, че до някакво съгласие, дори по двете основни точки, просто не можеше да се стигне. Целия мит за това как законът е писан от „граждански и родителски организации” и че „всяко мнение е взето предвид” – беше разбит. Много организации казаха, че са канени на срещи и разговори в МОМН, но НИЩО от това, което са изразили като мнение и са дали като становище, не е било отразено в текстовете на закона.

Една директорка на детска градина, придружаваща зам.министър Дамянова, дори се изказа, че според нея трябвало задължителната предучилищна подготовка да започва на 2 годишна възраст.  По-късно успях да и отговоря и да подчертая, че това, което тя иска, не е нещо ново, то вече съществува в България и се нарича социални институции за деца лишени от родителски грижи

Там децата буквално се раждат „в полата” на държавата или се оставят от толкова ранна възраст. Там децата са обградени от лелеяната „експертност” по 24 часа в денонощието. Там децата са деца предимно от малцинствата. Там децата са заобградени с връстници.

НО! Дали виждаме там да се случва онази така разтръбявана „социализация” ? Дали там децата са на онова най-високо образователно ниво, което според „експертите”  децата могат да получат само при работа със „специалисти”???

Когато зададох тези въпроси, групата на директорките на детски градини от свитата на зам.министър Дамянова възкликнаха в един глас – „ааа, ама тези деца там нямат семейство, това е различно…” 

Та както се вижда, дори те отчетоха факта, че СЕМЕЙСТВОТО е факторът осигуряващ резултати и в социализацията на децата и в образователните им постижения. Е, не си дадоха сметка, но точно това направиха – признаха, че институционалността и експертността НЕ МОГАТ ДА ПОСТИГНАТ резултати, ако няма семейна среда. 

От друга страна – има много примери за хора, които са имали здрави семейства и без да стават част от системата на образование, са постигали наистина високи и дори – изключителни резултати. 

ИЗВОДИТЕ следват от самосебе си.....

Няма коментари:

Публикуване на коментар