„Иновативни училища”
Ако
някой е останал с впечатлението, че се дава възможност за откриване на
„различни” в организацията си, методите, програмите и т.н. училища – значи е
сгрешил. За да бъде обявено едно училище за „иновативно”, то трябва първо да
отговаря на стандартните изисквания за неспециализирано
училище, да съществува като такова, и едва тогава – да поиска от министъра
ЕВЕНТУАЛНО да го обяви за „иновативно” (чл.37,
ал.5).
Ясни критерии, по които едно
у-ще да бъде обявено за „иновативно” – липсват, а министърът трябва да отгатне
коя инициатива ще се получи като „иновативна” и коя – не, за да може да
даде разрешение на едната и да спре
другата.
АКО дадено неспециализирано училище все пак успее да убеди министъра,
при липсата на ясни критерии, и бъде обявено за „иновативно” – едва тогава то има право
самостоятелно да определя организацията на обучението, учебните предмети, да
разработва учебните планове и програми (чл37,
ал.6)…
До
тогава важи чл.78, ал.1: „Общообразователната
подготовка в основната степен на образование е еднаква за всички видове училища
и се придобива чрез изучаване на едни и същи общообразователни учебни предмети
и с един и същ брой учебни часове за всеки от тях, определени с държавния образователен
стандарт за учебния план.”
В
чл.37, ал.3 е записано, че
неспециализираните училища са общински – не става ясно изключени ли са частните
училища от възможността да получат
статут на „иновативни”.
Няма коментари:
Публикуване на коментар